my playlist

Monday, November 8, 2010

macam-macam

gemuknyaaaa...ni la dik-firah zaman gempal2...hehehe..dah lama sgt x update blog ni kan...masa x mengizinkan la katakan..ni aman kecik2 lagi..baru blajar cakap...heheeh..rindula aman masa ni...nak di jadikan cerita..aku ni balik cuti depavali start 4.11.10..to 7.11.10..masa 7hb tu..aku kena balik melaka...masa otw to bukit jalil..jalan sesak..so aku turun kereta jauh dari jejantas...dalam lari2 anak nak ke stesen bus mara liner..aku di sapa oleh sorang pmpuan n anak pmpuan dia.."dik..bleh tlg makcik x?..bleh bagi RM5?..aku takut n jalan dengan kuasa kuda..x jauh lpas tu..toleh blakang..makcik tu kejar beberapa org pejalan kaki jg untuk minta duit...aku bukan kedekut..tapi takut kena PUKAU..duit dah la x banyak..hehehe..

sampai masjid tanah around 4.20pm..singgah pasar jap beli cendol..tiba2 teringat cendol..bila minum..eiyukkkk...x sedap..rasa kapur..pahit...sekali teguk..bluuuopppp..(masuk dlm tong sampah)..

ada lagi 1 hal..kejadian ni jadi dalam bus nak balik kuala sg baru..aku duduk bersebelahan ngan makcik ni..masa duduk..makcik tu buka cerita..dik..kite ni pmpuan..kene pndai jge diri..jgn kcu suami org..then makcik tu senyum..aku tunduk sebagai tanda setuju..

makcik: makcik ni sebenarnya keje pejabat..gune kete toyota baru  (hatiku berbisik kete jenis ape?)

dik-firah : 0000..makcik keje ape?

makcik :  keje pejabat , keje law

makcik: makcik x guna toyota makcik sbb nk save duit minyak..makcik ada duit banyak..rumah besau..makcik org melake..

dikfirah: angguk tanda faham..

makcik : makcik ada anak..lawa..sopan..baik hati..putih mcm org putih..warak..makcik kesian jg dgn dia..thn ni nak exam

dikfirah : exam ape? lelaki ke pmpuan?

makcik : spm..umur 20thn lelaki..kesian dia ( makcik tu senyum..x nampak sedih..mcm ada something wrong)

dikfirah: dlm hati (aik?td ckp lawa..cantik...tp jantina lelaki..amik spm tp umur 20thn )..blurrr

makcik :..makcik ni bukan ape,..makcik ni hidup susah..keje toreh getah..oleh itu..sayangila kaki kite..(sambil tgk tempat lain n nampak mcm sedang bercerita dengan seseorang sedangkan sebelah dia tu cermin )

dikfirah : eh..makcik ni normal ke psy?( dlm hati...) ape kene mengena toreh getah dengan kaki?td cakap umah besau..duit banyak...skg lain pula cerite..

tiiittttt...bell bunyi d  pekan kuala..makcik tu turun..

aku tgk makcik tu turun dari bus sambil cakap sorang2..ketawa sorang2..n rupanya kaki ayam....atiku berbisik..memang sah la makcik ni PSY..hihihihihih..(kenyang kena liur makcik tu..eiyuk!!)

2 comments:

  1. jalan makcik ni dah terlalu jauh, mungkin dia nak kembali tapi tak ingat dan dah jauh untuk kembali..

    ReplyDelete